Monday, May 5, 2008

Frys in dina bananer!


Vi fick massor med nästan övermogna bananer för några dagar sedan - och jag grubblade oroligt över att vad vi ska göra med alla dessa bananer...?!

Då sade min man, att när han var liten så brukade de alltid köpa stora lass med övermogna bananer - skala dem, och lägga dem i plastpåse och in i frysen!

Jag provade detta på kvällen, lite tveksamt ... och tog ut en banan ur frysen morgonen därpå.
Åh vilken lycka! Det var som att äta en bananglass! Eller, en frusen bananklubba!

Så, ett tips:
om du har många mogna bananer - lägg de skalade i separata plastpåsar, och in i frysen.
Gott!

3 comments:

Anonymous said...

Koolt!

Jassu said...

jag vet ... och jag har hört det samma om vindruvor - vet inte om det funkar att frysa dom, men kan ju prova!

Anonymous said...

har hört detta tidigare men aldrig provat. Bra för mig som gör smoothies och vill ha hemma men ibland går det för långt mellan.