Sunday, March 29, 2009

Grilled Cheese Sandwich

Enklare än så här kan det inte bli. Jag vet, jag har för det mesta postat endast recept och bilder på mackor och annat enkelt...
Men det är det som jag har levt på - och det är inte så illa. Men vi får hoppas på en ändring inom kort.
Men, nu blir det Grilled Cheese Sandwich!

Ingredienser

  • bröd
  • ost
  • smör
  • ev. kalkonskivor eller skinka
Jag bredde på med smör/margaring på mackor och skivade tjocka skivor utav den ost som jag hade hemma i kylskåpet. Självklart kan man göra den här mackan mer intressant genom att använda maffig ost eller t o m brie! Men nu körde jag med vanlig Emmental.

Jag bredde smör även på yttre sidorna utav brödbitarna, så att den skulle få fin yta från stekpannan.

Sedan stekte jag mackorna i en panna på båda sidorna tills de fick fin färg och osten smälte.
Gott med ett stor glas kall mjölk!

No comments: