Tuesday, August 25, 2009

Bulgarien i matbilder

Sommaren kom och gick... nu njuter jag för fullt av varma torra hösten här i norra Finland.

Under semestern var jag och min underbara kusin Pia på en resa till Bulgarien. Resan gick bra, och vi hann njuta av sol, hav, pool, mat och dryck.

Här kommer en sammanfattning av resan :

På stranden fanns det flera olika restauranger och barer - vi lyxade till oss med fruktiga drinkar medans tårna var i sanden!


En restaurang gjorde reklam för sin Italienska mat : uhum... vi fick hamburgare och pommes frites - inte så värst Italienskt tyckte vi. Men gott var det...


Det var varm och skönt då den veckan vi var där - och då smakade en fräsch sallad super bra... tomaterna var ljuvliga!

Och glass!!! Vem skulle inte vilja ha en sån här fin portion!?


Grillade grönsaker med dressing!!! ahhhh


2 comments:

Anonymous said...

Åh vad härligt det ser ut då! Och vilken glass! *gapar*. Jag var i Bulgarien för några år sedan och jag gillade landet skarpt! Själv var jag i Tunisien i somras och det gick inte heller av för hackor :)
Ha en skön kväll!

pia said...

dom grillade grönsakerna var faktiskt jättegoda! Ska testa på det hemma nån gång tror jag :)
Kram!