Saturday, March 7, 2009

varm Frukostmacka

Japp, så var det dags för lördagsmorgon och frukost i vårsolen vid fönstret.
Men till min förskräckelse så hade jag inga ägg!!!
But no problems; I can cook.
Jag gjorde varma mackor till frukost!


Ingredienser

  • 5 färska champinjoner
  • 1/2 röd paprika
  • 1/2 dl skivad salami
  • 1-2 msk mild chili-tomatsås
  • ost
  • fullkornsbröd
  • margarin
Jag började med att skiva paprika i större strimlor och lät dem fräsa i en stekpanna med lite olja och salt. Sedan tillade jag skivade champinjoner och salami. När de hade fräst ihop lite, tillade jag en stor matsked med chili-tomatsås (Felix).


Brödskivorna breddes med margarin, och sedan på med paprikaröran samt toppa med några skivor ost.
Jag lät mackorna stekas i ugnen på ca 200 graders värme i ca 15 minuter.


Serverade med keso, kaffe och apelsinjuice.
Toppen frukost!

5 comments:

Anonymous said...

Gott det ser ut!
Hittade en grej där man kan få synas lite med sin blogg: http://www.viraltrafik.se/?paien
Ganska lätt också =)
Kramen!

Anonymous said...

Vilket smarr! =D

Jassu said...

Tackar och bockar ... jag; det var inte illa.
Och chili-tomatsåsen gjorde susen i paprika/champinjosröran.

Anonymous said...

Ja, det tycker jag att du ska prova =) Har man bråttom är det ju bara att ta tortillabröd till botten, smidigt så där efter jobbet ;)

"Wow - det här är absolut i min smak... ska göra detta nån kväll efter jobbet!
Skrivet av Jassu 2009-03-08 kl 09:04"

Karin said...

Mums! Du skulle absolut kunna få komma och göra frukost hos mig ;)