Tuesday, April 21, 2009

Färsk rödbetssallad med feta

Häromdagen svängde jag ihop en enkel men ack så spännande och färgglad rödbetssallad. Jag använde kokta rödbetor, som var underbart söta i smaken.


Ingredienser

  • rödbetor
  • körsbärstomater
  • fetaost
  • färsk salvia
  • färsk oregano
  • citronpeppar
Den här är otroligt fräsch och spännande i smaken.

(för en pers.) Jag skivade en stor kokt rödbeta i tunna skivor och placerade i en skål. Jag serverade den med skivade körsbärstomater, fetaost (som fungerar otroligt bra med rödbetor, men inte inlagda rödbetor med ättika...), salvia, oregano och citronpeppar.

Enkelt och en mättande och lite mer matig mellanmål. Bra idé är att servera det här som förrätt till någonting...!

4 comments:

Karin said...

Spännande! Jag har aldrig använt färska rödbetor. Det kanske man skulle prova :)

Lisa said...

älskar verkligen rödbetor, den där jordiga smaken är oslagbar ffa tillsammans med salt och smakrik ost! jag gjorde såhär http://lisamittimaten.blogspot.com/

Diet Plan said...

Good post keep on sharing.

Jenny said...

Vad gott det ser ut att vara!